CENTRUL NAȚIONAL DE POLITICI ȘI EVALUARE ÎN EDUCAȚIE (documente / adrese RELIGIE)
Sursa: https://rocnee.eu/
OMEC nr. 3463/04.03.2025 privind structura anului școlar 2025 -2026
Sursa: https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Legislatie/2025/OMEC_3463_2025.pdf
CENTRUL NAȚIONAL DE POLITICI ȘI EVALUARE ÎN EDUCAȚIE (documente)
Sursa: https://rocnee.eu/
https://rocnee.eu/index.php/curriculum
https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/programe-scolare-front
https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/planuri-cadru-actuale
http://programe.ise.ro/Actuale/Programeinvigoare.aspx
https://rocnee.eu/index.php/examene
Repere metodologice
https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/repere-metodologice
https://rocnee.eu/images/rocnee/fisiere/curriculum/repere%20metodologice%2022-23/REPERE_METODOLOGICE_RELIGIE_CULTE_2022_2023_1.pdf
https://www.rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/repere-metodologice/arhiva-repere-metodologice
https://rocnee.eu/index.php/curriculum/reperemetodologice2022
https://www.edu.ro/repere_metodologice_aplicare_curriculum_clasa_IX_an_scolar_2021_2022
https://isj.vs.edu.ro/download/Repere-metodologice_Religie-1-216-Final-BT_3-septembrie-2020.pdf
Mijloace de învățământ
- https://www.edu.ro/auxiliare-didactice
Manuale si auxiliare didactice
- https://rocnee.eu/index.php/manuale-scolare
- https://rocnee.eu/index.php/auxiliare-didactice
Olimpiade și concursuri
Olimpiade si concursuri
- https://www.edu.ro/olimpiade-si-concursuri
Resurse importante
https://www.educred.ro/eu-sunt-cred/activitatile-cred/
https://digital.educred.ro/red-din-cred/red-primar
https://digital.educred.ro/red-din-cred/red-gimnaziu
Platforme
Discipline opționale / CDȘ religie
https://programe.ise.ro/Actuale/Programeinvigoare.aspx
Informații din mediul ON-LINE
Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 - LIP
Sursa: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Legi_educatie_Romania_educata/legi_monitor/Legea_invatamantului_preuniversitar_nr_198.pdf
Art. 87. — (1) Planurile-cadru ale învățământului primar, gimnazial, liceal includ religia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparținând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor la nivelul unei unități de învățământ, li se asigură dreptul constituțional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.
(2) Înscrierea elevului pentru a frecventa orele de religie se face prin cererea scrisă a elevului major sau a părinților/ reprezentantului legal, pentru elevul minor. Schimbarea acestei opțiuni se face tot prin cererea scrisă a elevului major sau a părinților/reprezentantului legal, pentru elevul minor. În cazul în care elevul nu frecventează orele de religie, situația școlară se încheie fără disciplina Religie. În mod similar se procedează și pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condițiile pentru frecventarea orelor la această disciplină. Elevului care nu frecventează orele de religie i se va asigura prezența în unitatea de învățământ pe durata derulării cursurilor.
(3) Disciplina Religie poate fi predată numai de personalul didactic calificat, conform prevederilor prezentei legi, și avizat de cultele religioase recunoscute oficial de stat, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului educației. În conformitate cu metodologia, Ministerul Educației încheie protocoale de colaborare cu cultele religioase recunoscute oficial de stat.
Examenul național de bacalaureat - Art. 102.
(5) Proba E — probe scrise, obligatorii, specifice profilului sau specializării sunt desfășurate după cum urmează:
a)pentru profilul real, specializarea matematică-informatică, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Matematică și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real, la alegere între: Informatică, Fizică, Chimie, Biologie;
b) pentru profilul real, specializarea științele naturii, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Fizică/Chimie/Biologie și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real, la alegere între: Fizică, Chimie, Biologie, Matematică sau I nformatică, alta decât cea la care a susținut proba obligatorie;
c) pentru profilul umanist, specializarea științe sociale, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Istorie și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul umanist, la alegere între Geografie și științe socioumane: Logică, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie sau Religie;
d) pentru profilul umanist, specializarea filologie, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la limba și literatura unei limbi de circulație internațională și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul umanist, la alegere între: Istorie, Geografie sau științe socioumane: Logică, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie sau Religie;
e) pentru filiera tehnologică, o probă scrisă specifică domeniului de pregătire și o probă la alegere dintre disciplinele relevante pentru profilul real;
f) pentru filiera vocațională, două probe, dintre care una obligatorie dintre disciplinele de specialitate și alta la alegere dintre disciplinele relevante pentru profilul predominant al specializării.
Examenul național de bacalaureat - Art. 102.
(6) Proba F va viza competențele de bază, după cum urmează:
c) pentru filierele tehnologică și vocațională, probă scrisă pentru evaluarea competențelor prevăzute la lit. a) sau b), complementar disciplinelor alese la proba E.