Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).

CENTRUL NAȚIONAL DE POLITICI ȘI EVALUARE ÎN EDUCAȚIE (documente / adrese RELIGIE)

CENTRUL NAȚIONAL DE POLITICI ȘI EVALUARE ÎN EDUCAȚIE (documente / adrese RELIGIE)

Sursa: https://rocnee.eu/

 

OMEC nr. 3463/04.03.2025 privind structura anului școlar 2025 -2026

Sursa: https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Legislatie/2025/OMEC_3463_2025.pdf

 

CENTRUL NAȚIONAL DE POLITICI ȘI EVALUARE ÎN EDUCAȚIE (documente)

Sursa: https://rocnee.eu/

https://rocnee.eu/index.php/curriculum

https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/programe-scolare-front

https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/planuri-cadru-actuale

http://programe.ise.ro/Actuale/Programeinvigoare.aspx

https://www.rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/programe-scolare-front/programe-scolare-in-vigoare

https://rocnee.eu/index.php/examene

http://subiecte.edu.ro/2025/

https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/programe-scolare-front/ordine-programe-titularizare-si-definitivat-2020-2021

 
VOR FI ACTUALIZATE pt. 2026

 

 

Repere metodologice

https://rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/repere-metodologice
https://rocnee.eu/images/rocnee/fisiere/curriculum/repere%20metodologice%2022-23/REPERE_METODOLOGICE_RELIGIE_CULTE_2022_2023_1.pdf 
https://www.rocnee.eu/index.php/dcee-oriz/curriculum-oriz/repere-metodologice/arhiva-repere-metodologice
https://rocnee.eu/index.php/curriculum/reperemetodologice2022
https://www.edu.ro/repere_metodologice_aplicare_curriculum_clasa_IX_an_scolar_2021_2022
https://isj.vs.edu.ro/download/Repere-metodologice_Religie-1-216-Final-BT_3-septembrie-2020.pdf

 

Mijloace de învățământ
- https://www.edu.ro/auxiliare-didactice

Manuale si auxiliare didactice
- https://rocnee.eu/index.php/manuale-scolare
- https://rocnee.eu/index.php/auxiliare-didactice

 

Olimpiade și concursuri
Olimpiade si concursuri
- https://www.edu.ro/olimpiade-si-concursuri

 

Resurse importante

Proiectul CRED:

https://www.educred.ro/stiri/un-pachet-de-19-ghiduri-metologice-elaborat-in-cadrul-proiectului-cred-este-pus-la-dispozitia-cadrelor-didactice-care-predau-in-invatamantul-primar-si-gimnazial/

https://digital.educred.ro/

https://www.educred.ro/eu-sunt-cred/activitatile-cred/

https://www.educred.ro/

https://digital.educred.ro/

https://digital.educred.ro/red-din-cred/red-primar

https://digital.educred.ro/red-din-cred/red-gimnaziu

 

Platforme

https://red-religie.ro/red/

https://e-religie.ro/

Ora de religie – Trinitas 

 

Discipline opționale / CDȘ religie

https://programe.ise.ro/Actuale/Programeinvigoare.aspx

 

1. Pregătiți pentru viață. Educatie pentru viață și comunitate, Anexa1 la O.M. nr. 5863/28.12.2017- primar și  gimnaziu
2. Mai întâi  caracterul, Anexa 2 la O.M. nr 5864/28.12.2017  - primar și gimnaziu
3. Adolescență și  autocunoaștere, Anexa 3 la O.M. nr . 5638/11.12.2017 – liceu

 -http://programe.ise.ro/Portals/1/Curriculum/2018-progr/LIC/Adolescenta%20si%20autocunoasterea_final.pdf

 

Informații din mediul ON-LINE

https://basilica.ro/  - Agenția de știri a Patriarhiei Române
https://ziarullumina.ro/  - cu suplimentul săptămânal Lumina educației
https://doxologia.ro/  portal ortodox

 

Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023 - LIP

Sursa: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Legi_educatie_Romania_educata/legi_monitor/Legea_invatamantului_preuniversitar_nr_198.pdf  

 

Art. 87. — (1) Planurile-cadru ale învățământului primar, gimnazial, liceal includ religia ca disciplină școlară, parte a trunchiului comun. Elevilor aparținând cultelor recunoscute de stat, indiferent de numărul lor la nivelul unei unități de învățământ, li se asigură dreptul constituțional de a participa la ora de religie, conform confesiunii proprii.

(2) Înscrierea elevului pentru a frecventa orele de religie se face prin cererea scrisă a elevului major sau a părinților/ reprezentantului legal, pentru elevul minor. Schimbarea acestei opțiuni se face tot prin cererea scrisă a elevului major sau a părinților/reprezentantului legal, pentru elevul minor. În cazul în care elevul nu frecventează orele de religie, situația școlară se încheie fără disciplina Religie. În mod similar se procedează și pentru elevul căruia, din motive obiective, nu i s-au asigurat condițiile pentru frecventarea orelor la această disciplină. Elevului care nu frecventează orele de religie i se va asigura prezența în unitatea de învățământ pe durata derulării cursurilor.

 (3) Disciplina Religie poate fi predată numai de personalul didactic calificat, conform prevederilor prezentei legi, și avizat de cultele religioase recunoscute oficial de stat, în conformitate cu metodologia aprobată prin ordin al ministrului educației. În conformitate cu metodologia, Ministerul Educației încheie protocoale de colaborare cu cultele religioase recunoscute oficial de stat.

 

Examenul național de bacalaureat - Art. 102.

(5) Proba E — probe scrise, obligatorii, specifice profilului sau specializării sunt desfășurate după cum urmează:

a)pentru profilul real, specializarea matematică-informatică, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la Matematică și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul real, la alegere între: Informatică, Fizică, Chimie, Biologie;

b) pentru profilul real, specializarea științele naturii, din filiera teoretică, două probe scrise,     dintre care o probă obligatorie la Fizică/Chimie/Biologie și o probă la o disciplină   relevantă pentru profilul real, la alegere între: Fizică, Chimie, Biologie, Matematică sau I  nformatică, alta decât cea la care a susținut proba obligatorie;

c) pentru profilul umanist, specializarea științe sociale, din filiera teoretică, două probe   scrise, dintre care o probă obligatorie la Istorie și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul umanist, la alegere între Geografie și științe socioumane: Logică,   Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie sau Religie;

d) pentru profilul umanist, specializarea filologie, din filiera teoretică, două probe scrise, dintre care o probă obligatorie la limba și literatura unei limbi de circulație   internațională și o probă la o disciplină relevantă pentru profilul umanist, la alegere   între: Istorie, Geografie sau științe socioumane: Logică, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie sau Religie;

e) pentru filiera tehnologică, o probă scrisă specifică domeniului de pregătire și o probă la   alegere dintre disciplinele relevante pentru profilul real;

 f) pentru filiera vocațională, două probe, dintre care una obligatorie dintre disciplinele de   specialitate și alta la alegere dintre disciplinele relevante pentru profilul predominant al   specializării.

 

Examenul național de bacalaureat - Art. 102.

(6) Proba F va viza competențele de bază, după cum urmează:

a) pentru profilul umanist, filiera teoretică, proba scrisă pentru evaluarea competențelor de bază, la alegere între: Matematică, Fizică, Chimie, Biologie;
b) pentru profilul real, filiera teoretică, proba scrisă pentru evaluarea competențelor de bază, la alegere între: Istorie, Geografie, Logică, Psihologie, Sociologie, Economie, Filosofie sau Religie;

 c) pentru filierele tehnologică și vocațională, probă scrisă pentru evaluarea competențelor prevăzute la lit. a) sau b), complementar disciplinelor alese la proba E.

 
O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi

Sursa: O R D I N nr. 4.350/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi | Ministerul Educației și Cercetării