Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.

"Cookie"-urile au rolul de a facilita accesul si livrarea serviciilor folosite de utilizator de internet, precum personalizarea anumitor setari (limba, tara, preturi afisate in moneda nationala).

Inspectoratul Scolar Judetean Călăraşi - Obiective majore

Index articole

 

Politica naţională în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective majore:

  • calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere;

  • acces egal şi sporit la educaţie;

  • descentralizarea şi depolitizarea sistemului educativ;

  • investiţia în capitalul uman – investiţia cea mai profitabilă pe termen lung;

  • compatibilizarea standardelor educaţionale din mediul rural la cele din mediul urban;

  • combinarea eficientă a educaţiei de elită cu educaţia generală;

  • dezvoltarea instituţionlă a educaţiei permanente;

  • informarea partenerilor educaţionali şi a publicului.

Şi ISJ Călăraşi îşi defineşte politica educaţională în conformitate cu politicile naţionale şi europene, respectiv:

  • implementarea, la nivelul şcolii, a politicilor şi programelor naţionale de reformă în educaţie, evaluarea rezultatelor pe care noua legislaţie le defineşte în standarde şi indicatori de performanţă:

- dezvoltare curriculară în funcţie de nevoile elevilor;

- asigurarea resurselor necesare realizării finalităţilor propuse;

- dezvoltarea serviciilor de intervenţie timpurie pentru copii cu nevoi speciale;

- oferirea de servicii de sprijin şi suport familiilor copiilor CES (informare, formare şi consiliere);

- dezvoltarea resurselor umane /formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice,valorificarea potenţialului acestuia în raport cu nevoile, obiectivele, exigenţele organizaţiei;

- dezvoltarea profesională în acord cu nevoile individuale de dezvoltarea în domeniul profesional;

- atragerea de resurse financiare şi dezvoltarea bazei materiale identificarea resurselor extrabugetare şi atragerea acestora prin proiecte educaţionale;

- dezvoltarea relaţiilor comunitare;

  • fundamentarea şi elaborarea planului de şcolarizare în concordanţă cu P.R.A.I şi P.L.A.I, cu respectarea specificităţii judeţului nostru şi contextului actual legislativ şi economic.

  • adaptarea curriculei la cerintele economiei locale şi regionale (competente solicitate de agenţii economici);

  • stimularea si consilierea unităţilor şcolare în elaborarea de proiecte europene în vederea atragerii de fonduri;

  • redefinirea şi consolidarea sistemului de formare a cadrelor didactice din judeţ.

Am folosit evaluările în urma inspecţiilor şcolare, analizele de nevoi locale şi prognozele aferente pentru o fundamentare cât se poate de realistă a ceea ce dorim să întreprindem în sistemul de învăţământ călărăşean.