Politica naţională în domeniul educaţiei este construită în jurul următoarelor obiective majore:
-
calitatea ridicată a educaţiei şi pregătirea societăţii bazate pe cunoaştere;
-
acces egal şi sporit la educaţie;
-
descentralizarea şi depolitizarea sistemului educativ;
-
investiţia în capitalul uman – investiţia cea mai profitabilă pe termen lung;
-
compatibilizarea standardelor educaţionale din mediul rural la cele din mediul urban;
-
combinarea eficientă a educaţiei de elită cu educaţia generală;
-
dezvoltarea instituţionlă a educaţiei permanente;
-
informarea partenerilor educaţionali şi a publicului.
Şi ISJ Călăraşi îşi defineşte politica educaţională în conformitate cu politicile naţionale şi europene, respectiv:
-
implementarea, la nivelul şcolii, a politicilor şi programelor naţionale de reformă în educaţie, evaluarea rezultatelor pe care noua legislaţie le defineşte în standarde şi indicatori de performanţă:
- dezvoltare curriculară în funcţie de nevoile elevilor;
- asigurarea resurselor necesare realizării finalităţilor propuse;
- dezvoltarea serviciilor de intervenţie timpurie pentru copii cu nevoi speciale;
- oferirea de servicii de sprijin şi suport familiilor copiilor CES (informare, formare şi consiliere);
- dezvoltarea resurselor umane /formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice,valorificarea potenţialului acestuia în raport cu nevoile, obiectivele, exigenţele organizaţiei;
- dezvoltarea profesională în acord cu nevoile individuale de dezvoltarea în domeniul profesional;
- atragerea de resurse financiare şi dezvoltarea bazei materiale identificarea resurselor extrabugetare şi atragerea acestora prin proiecte educaţionale;
- dezvoltarea relaţiilor comunitare;
-
fundamentarea şi elaborarea planului de şcolarizare în concordanţă cu P.R.A.I şi P.L.A.I, cu respectarea specificităţii judeţului nostru şi contextului actual legislativ şi economic.
-
adaptarea curriculei la cerintele economiei locale şi regionale (competente solicitate de agenţii economici);
-
stimularea si consilierea unităţilor şcolare în elaborarea de proiecte europene în vederea atragerii de fonduri;
-
redefinirea şi consolidarea sistemului de formare a cadrelor didactice din judeţ.
Am folosit evaluările în urma inspecţiilor şcolare, analizele de nevoi locale şi prognozele aferente pentru o fundamentare cât se poate de realistă a ceea ce dorim să întreprindem în sistemul de învăţământ călărăşean.