- curriculum 2019
- Invatamant Prescolar
- Accesări: 2830
Programă pentru disciplina opțională „Matematică pe calculator” pentru clasele a V și a VI-a.
Autor: prof. Adriana Olaru de la Școala Gimnazială „Nicolae Titulescu” Călărași
Programă pentru disciplina opțională; MATEMATICĂ PE CALCULATOR
Autor: prof. Adriana Olaru, Școala Gimnazială „Nicolae Titullescu”, Călărași
TITULARIZARE 2019
Proba scrisă se desfășoară în ziua de 17 iulie 2019
LIMBA ENGLEZĂ
2019 PROGRAMA pentru concursul de TITULARIZARE - Limba și literatura ENGLEZĂ
2019 Model SUBIECT - Limba și literatura ENGLEZĂ - TITULARIZARE
2019 Model BAREM - Limba și literatura ENGLEZĂ - TITULARIZARE
LIMBA FRANCEZĂ
2019 PROGRAMA pentru concursul de TITULARIZARE - Limba și literatura FRANCEZĂ
2019 Model SUBIECT - Limba și literatura FRANCEZĂ - TITULARIZARE
2019 Model BAREM - Limba și literatura FRANCEZĂ - TITULARIZARE
DEFINIVAT 2019
Proba scrisă se desfășoară în ziua de 24 iulie 2019
LIMBA ENGLEZĂ
2019 PROGRAMA pentru examenul de DEFINITIVAT - Limba și literatura ENGLEZĂ (aprobată prin O.M.E.C.S. 5558/27.10.2015)
2019 Model SUBIECT - Limba și literatura ENGLEZĂ - DEFINITIVAT 2019
2019 Model BAREM - Limba și literatura ENGLEZĂ - DEFINITIVAT 2019
LIMBA FRANCEZĂ
2019 PROGRAMA pentru examenul de DEFINITIVAT - Limba și literatura FRANCEZĂ (aprobată prin O.M.E.C.S. 5558/27.10.2015)
2019 Model SUBIECT - Limba și literatura FRANCEZĂ - DEFINITIVAT 2019
2019 Model BAREM - Limba și literatura FRANCEZĂ - DEFINITIVAT 2019
„Creatori de educație” își propune recunoașterea și valorizarea profesorilor din învățământul primar și gimnazial care au o contribuție remarcabilă la dezvoltarea competențelor promovate prin noul curriculum național.
Începând din data de 23 aprilie, pe platforma www.creatorideeducatie.ro, pot fi înscrise cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, recunoscute pentru implicarea activă în îmbunătățirea calității actului educațional.
Acestea își pot înregistra singure modelele de bune practici sau pot fi propuse, prin înscriere, de elevi, părinți, colegi din sistemul de învățământ, reprezentanți ai ONG-urilor. După verificare și validare, modelele de bune practici în educație vor fi supuse votării, prin intermediul platformei online.
În acest context, un model de bună practică în educație presupune cunoașterea nevoilor și intereselor fiecărui copil, adaptarea creativă a strategiilor didactice la specificul său (dar și a clasei/unității de învățământ/zonei socio-economice și culturale) și implicarea actorilor relevanți din comunitate în activitățile de învățare.
Astfel, un profesor creator de educație promovează activități și practici didactice eficiente și scalabile în structurarea competențelor, abilităților, aptitudinilor și atitudinilor elevilor săi, inspiră și sprijină parcursul școlar al acestora în niveluri superioare de educație.
„Creatori de educație” se va desfășura anual, în perioada 2019 - 2021. În anul 2019, se vor acorda 20 de premii pentru modele din nivelul primar, 20 de premii pentru modele din nivelul gimnazial și 10 premii speciale. Premiile vor fi acordate în apropierea datei de 5 octombrie - Ziua Profesorului.
„Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc, fiind totodată cel mai important proiect al Ministerului Educației Naționale ce vizează învățământul preuniversitar.
CRED este parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii (aprobată prin Hotărârea de Guvern nr. 417/2015) și are la bază recomandările OECD și UNICEF incluse în documentul de poziție „România 2017 - Studii OECD privind evaluarea și examinarea în domeniul educației”.
Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți - CRED” este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020. Durata de implementare este de 4 ani (data de început: 15 noiembrie 2017). Bugetul total al proiectului este de 196.586.777,36 lei din care 165.988.711,25 lei o reprezintă finanțarea nerambursabilă (84,435% din valoarea totală eligibilă). Proiectul se implementează la nivel național și are 12 parteneri, instituții publice, Institutul de Științe ale Educației, opt Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și trei Inspectorate școlare.
Admiterea în învățământul profesional de stat și dual pentru anul școlar 2019-2020
2. Admiterea absolvenților clasei a VIII-a în învățământul profesional de stat pentru anul şcolar 2019-2020 se desfășoară în conformitate cu Metodologia de organizare şi desfăşurare a admiterii în învăţământul profesional de stat, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naționale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.068/2016.
3. Admiterea absolvenților clasei a VIII-a în învățământul profesional dual pentru anul şcolar 2019-2020 se desfășoară în conformitate cu metodologia-cadru de organizare și desfășurare a admiterii în învățământul profesional dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei naționale nr. 3556/2017
Concursul interdisciplinar în limba engleză ”English Club Jr” - ediția 2019
Calendar activități metodice_LIMBI MODERNE_semestrul al II-lea_anul școlar 2018-2019